Tuesday, December 28, 2021

Libérer l'eau

Dans le niveau dessiné par mon frère il y a longtemps, on a une clé "à attraper au premier passage" et une porte verrouillée dans untrou. Dernièrement, j'ai décidé de laisser tomber mes idées de faire pousser un haricot magique pour quelque-chose de plus direct.

Comme j'envisage déjà d'avoir un niveau d'eau qui monte ou qui descend dans un autre niveau de la green zone, j'aimerais bien pouvoir résoudre le problème en faisant monter l'eau assez pour que la clé devienne accessible.

I have some design to fix if I want to reuse my brother's Green Zone Level 1 in DreamLand. Whatever the revision, the map can get you locked in a pit with a door that needs a key that is higher than the pit. Originally, we were meant to dive in and find a sunken door that brings back at the surface where we can try to catch the key on a second fall.

That would have worked because Bilou was supposed to swim freely in that game, but only for some limited time (the Blue Power would then allow to extend that with magic collectibles). But in Dreamland, we should instead expect water to push the player up, forcing them to float rather than to swim anywhere.

Evidemment, il faudra que le niveau redescende automatiquement après, parce que tout comme dans Fury of the Furries, j'envisage que Bilou ne puisse pas plonger librement dans l'eau pour ce jeu-ci, mais flotte obligatoirement.

Il restait à trouver un moyen de faire venir l'eau d'une manière qui colle à la fois aux mécanismes de Bilou et à l'environnement 'green zone'; un peu comme l'histoire de la vanne à encre déjà discutée l'an dernier.

In an earlier revision, I had thought of introducing a sort of 'fast-growing vine' that the player could trigger, but I'm not that fan of using such an indirect mechanics like 'water-the-bean' or 'make sure the bean is no longer drowning'. If I'm to play with water, I'd rather let the water rise high enough so we could reach the missed key. Sounds like a nice, more direct, way to do things. All I was still needing was a way to trigger that water rise that would integrate nicely with Bilou's world. I may have found something working based on push-me blocks. phew.

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