Wednesday, June 25, 2014

Rick Dangerous design documents

J'adore les documents originaux des concepteurs de jeux. Dans un article Pix'n'love, un manuscript sur le tapis, c'est automatiquement des étoiles plein les yeux. Simon Phipps, nous ressort les petits croquis utilisés pour présenter son concept de pastiche d'Indiana Jones à ses collègues ... Et là, je dis ÜberDanke!

The author of Rick Dangerous published some original design documents for his game. Exactly the format I love to discover, with sketches annotated with how-to-play, how-it-works and possible implementation. Within a few pages, we're introduced to the theme (character, locations, motivations) and the structure of the levels. Then you get primary (jump, gun, dynamite) and secondary (stick) mechanics. Thanks a lot

En quelques pages, il nous présente le thème du jeu (le personnage, les emplacements, les objectifs) et la structure des niveaux, puis les mécaniques primaires (sauts, pistolet, dynamite) et secondaire (le baton).

Le côté technique n'est pas en reste:
Simon appuye son concept avec les quelques éléments qui permettront l'intégration d'évènements scriptés qui mettront la mémoire du joueur fortement à contribution par leur caractère imprévisible mais facilement reproductible, qui prennent finalement la forme de "boîte de test" maintenant assez classiques.
Bonne lecture ^_^

edit: these documents and more are now covered in a video Interview with Simon Phipps, where we get advised to start our game with level 2 instead level 1 so that we can revise the difficulty when we'll be done with level 1 and come back to level 2 to polish it... and where we discover that it wasn't the developer's intention to create a game putting that much emphasis on muscle memory (because developers "see the matrix" when testing their game).

2 comments:

cyborgjeff said...

Une mine d'or ce document : )

PypeBros said...

pour le lien direct