Wednesday, June 18, 2014

Flat = Fun, Depth = Drama

Maybe you remember this mockup scene that showed up when I started working on the school zone. I couldn't get it working. People kept saying that they felt "attracted" to the Z dimension while the game is supposed to play along X and Y. Another interesting thought that made me dismiss it came from Facet's readings: Flat = Fun, Deep=Drama. A scene with exarcerbated perspective conveys a feeling of dramatic importance to what's happening, while something flat fits comics better.
Still not convinced ? Rayman to the Rescue!

fun level : flat background boss drama : exagerated perspective

Quelqu'un se souvient de ce montage réalisé pour la school zone présentant une sorte de de "cathédrale de livre" à l'arrière plan ? Elle n'a pas eu beaucoup de chances de survie. En fait, avec sa perspective plongeante, non seulement elle se met à contrepied du mouvement des personnages, mais elle est aussi en décalage avec l'ambiance. Le côté "comique" est mieux rendu par une scène "à plat" alors qu'une perspective forte transmet une tension, un côté dramatique... Ne vous étonnez donc pas si je la garde dans les cartons jusqu'à ce que les boss soient prêts.

Don't be surprised if the "Knowledge Kathedral" look is resurrected for SquareRoot's encounter.

Btw, how about some old-fashioned items in the Deep Ink Pit ?


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