Thursday, November 01, 2012

tint'm'up!

Avec les nouvelles version de SEDS et AnimEDS, je n'aurai plus à rougir de la variété des Koopa Troopa. Me voilà également capable de créer des personnages animés en changeant la teinte des différents sprites utilisés. Voilà qui complète agréablement les modifications apportées à mon éditeur de niveau début septembre. Je vais peut-être bien pouvoir en profiter pour faire un premier essai de "pendat" en 2D, même si au départ, j'avais prévu d'utiliser des polygones pour ce perso (et pour BangBash, d'ailleurs).

Ain't 'fraid o' Kolorful Koopas. No more. With my latest updates on SEDS and AnimEDS, I can use up to 8 distinct palettes for the sprites I use to build character and monsters animation. The same "hands&feet" spritesheet can be used for Bilou, Dumblador and even Pendats, with two separate shades for foreground and background. That should be quite enough.

Now I've got to focus on the thing I've left behind for a while: make the game engine support all this as well. Right now, the 'schoolzone test' has a 'donkey kong return' look: only the owl-styled background has colours, and everything else is plain black ^^". But not right now. Right now is Ravioli time.

No comments: