something pretty strange occured while I was giving "monster = level * 5" a try last week-end. Despite I incremented level number everytime the level script is executed, the "level counter" was going crazy, returning to 0 ... And I'm pretty sure I'd have ended up at level -1 if there was nothing in the engine to keep counters positives. A little more investigation today shown a "report debug" instruction to have been misinterpreted into "decrease counter 0" in the handling of head-ceiling-jump collisions ... I feel ^^", but development can be resumed.
Il y a des jours où on ne se sent pas très fier de ce qu'on a codé. C'est le cas quand je vois que mes soucis avec le compteur de niveau viennent d'une "bête" faute entre la commande "décrémente le compteur" et "débugging : affiche-moi l'expression en cours" ... Le côté "je code la nuit quand les monstres sont au lit", sans doute ... D'un autre côté, ce n'était pas un débordement de tableau. Bref. Tournons la page et continuons d'avancer sur le projet "Apple Assault" ... plus que 6 jours avant les "vacances d'été".
Thursday, June 24, 2010
Level 1 2 3 1 2 1 0 -1 ?
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