Tuesday, May 17, 2011

Sprite Editor v0.4 pour bientôt ?

Dur à croire, mais SEDS v0.3, c'était il y a plus de 2 ans 1/2 déjà. Entretemps, j'ai ajouté l'outil "seau de couleur" (L+B), récemment ajusté pour fonctionner aussi en 16x16. Au passage, avec l'éditeur d'animation qui ajoute de nouvelles informations dans les fichiers .spr, je dois ajuster le Sprite Editor pour qu'il ne perde pas les animations dès qu'on édite les images ...
L'idéal, bien sûr, ce sera d'intégrer les deux outils, mais on en est pas encore là (prototypage oblige).

Autre soucis: le devkitpro "32", ou plus exactement, le mécanisme "standardisé" pour passer d'un programme à l'autre. Pour l'instant, le nouveau SEDS n'est capable de passer à un autre programme que si "quelqu'un d'autre" (runme, hbmenu) a placé le stub en mémoire... Celà dit, il y aura quand-même encore quelques petites choses à régler dans la partie "palette" (qui traînent depuis un bail :P)

  • [done]click on color in the preview, and see where it is on the palette
  • [done]R recalls the former color (undo)
  • swap mode for the PaletteEditor widget
These are "todo items" pending on the Sprite editor for two years and a half, now. The latest SpriteEditor release is virtually as old, and had no idea what to do with animations present in .spr ... So an update will be required soon so that people can start drawing their *own* 'puppets'. That, plus support for "horizontal flood fill" will make version 0.4, which I hope to make available fairly soon.
Let us also add:
  • [done]a visual hint of which gradient color has been picked last
  • [done]a tool for "reversing" a gradient on the gradient-generator widget (for hues) (that was already available with A/X buttons :P)
  • [wish] a slider for boosting / lowering the contrast for a range of colours.
  • [done]sprite swapping on the grid
  • [wish] colour stencil à la Deluxe paint (possibly using the quickpal widget)

Ideally, both tools will end up integrated into a single binary, for more efficient workflow. That's not yet possible as one is still in prototype stage and the other "in production" ...

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