Sunday, July 27, 2025

Enfin des portes

 Si, si ... ce blog parle toujours de développement de jeu DS. C'est juste que les portes, c'est pas mal comme morceau et que les retours de camps, c'est pas mal chronophage. Mais voilà! J'ai eu un truc qui commençait à marcher hier!

Post by @PypeBros@mastodon.social
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ici je vous ai mis la version rigolote. Quelques heures plus tard, j'avais fini par trouver les bons réglages pour que Bilou s'arrête à la porte de destination une fois sa vitesse suffisamment réduite.

Here's the first somehow-working attempt to move Bilou from one door to another. There are plenty of things still quite crude, and we don't even get the illusion that Bilou enters the door. It's based on another patch that allowed entering the end-of-level doors and on a new opcode that simplifies things by letting Bilou directly target the door's destination rather than aligning on the coordinates of the source door as it moved to the target as I initially planned.

If you can't see the clip from mastodon above, it shows Bilou flipping in front of a door (no enter animation yet ^^"), then zipping to the next door (no hiding yet) and then oscillating around the target door endlessly (wrongly assigned the speed division to a "found" event when I should have used "hit" instead ^^" -- that is now fixed). You'd have missed that it happens in the caves under the Hollow Tree, meaning that yes, I started remaking historical levels into LEDS so that I could test them.

All that also uses (and validates) a fresh implementation of revised collisions mechanism so that we can have collisions for "is there a door", "I'm done entering the door", "I've reached the target door", "I've left the target door", etc. despite the fact that generic flags are already crowded since SchoolRush. 

Les plus observateurs d'entre-vous auront reconnu un fragment de la Green Zone, plus précisément la fin du niveau de l'arbre creux, mais parcouru à l'envers. Donc oui, j'ai enfin commencé à reconstruire les niveaux historiques dans LEDS pour pouvoir les intégrer à Dreamland... ce qui a bien plu à J.L.N, d'ailleurs, qui en a profité pour réenfiler sa veste de chasseur de glitches.

La porte elle-même est finalement beaucoup plus simple que ce que j'avais envisagé grâce à un nouvel opcode: ATATTACH qui permet à Bilou de s'attacher directement à la destination de la porte (à laquelle la porte elle-même est attachée).  

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