Wednesday, August 19, 2009

La gazette de Bilou

I've spent my young years waiting for the next issue of my favourite programming/gaming gazette to appear. PC-Fun, PC-Team, Dream, Login, Linux France Magazine ... I've so many times wished I were paid to write columns in such a journal. And when i write something that is not a progress report, i'm still virtually thinking of it as a small paper in that virtual journal.

With all the GoodStuff(tm) i've located and shared through Google Reader this summer, you could setup a real (and interesting) codezine. Here comes the front page. For the content, just head to my googlecast.

Tant de mercredi après-midi passés à dévorer des "prograzines" comme Dream ou Pc-Team ... Au point que quand j'écris quelque-chose d'autre qu'un "progress report" sur Bilou, je m'imagine toujours qu'il s'agit d'un petit article dans un de ces magazines dédiés à la pensée informatique créative. J'aurais évidemment aimé avoir plein de collaborateur géniaux pour faire de ce blog une version numérique de ce "magazine de rêve"... Plus besoin: les collaborateurs ont déjà chacun leur Blog. Retrouvez donc leurs articles grâce à la toute-puissance de Gout-Gueule (les bons tuyaux) ...

(ps: oui, je me suis laissé influencé par Stravingo: voilà que je fais des "fake", moi aussi.

This to give a little more visibility to those "Been Reading", "Blogs I Watch" and similar boxes in the right side of this blog.

No comments: