Monday, October 02, 2006

Santa Dangerous

En voyage à Paris la semaine dernière, avec pas mal de temps "trop libre" après les meetings/conférences jusqu'à ce que ma fée vienne me rejoindre... j'ai bien un peu fait du design pour un "animation editor", mais pas moyen de véritablement développer sur mon Toshiba dinosauresque exempt de drivers pour la DS ... et sans connectivité Internet à mon hôtel :P

Donc, à la place, j'ai gribouillé des petits sprites, dont une série de blocs "sol" pour la forêt de Bilou (à venir) et également un début de décor pour "Santa Dangerous" (ex 'XMASman-vs-packs') ... Si en plus j'arrive à récupérer les pingouins de Badman III, on va s'amuser comme des tifous ;)

PS: le "mockup" n'est pas fait sur la DS, hein, c'est du cut'n'paste dans the Gimp des sprites réalisés avec DS sprite Editor ...

I was in Paris last week, for a conference & meeting, having too much "free" time before my fairy come to meet me for the week-end... Oh, i spent a couple of hours on the "Animator" design for SpriteEditorDS, mainly in the train, but there's no way i could do real coding on my dinosaury Toshiba Laptop without a proper WiFi connection to my main PC ...

So instead, i scribbled a few background blocks for Bilou's Wood level (to be posted later) as well as some material for "Santa Dangerous" (previously known as "Xmasman-vs-packs) ... If i manage to retrieve penguins sprites i did for Badman III, it might really be funny.

PS: the game mockup isn't done on the DS proper atm: that's just cut-n-pasting of the DS sprites (captured through DeSmuME) and arranged with the Gimp :P

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