Monday, May 08, 2017

Another Inspector Widget ?

I have another instance of sprites disappearing and re-appearing in School Rush. It is likely something with the "pull part on top of every other sprite (aka. zlist[0]). I believe the issue happens when a modular sprite gets frozen while it had one of its component pulled to zlist[0], and then comes back to activity.

It would be great to investigate those situations to have an alternate widget for the Inspector Window Something that would show the on-screen area, the "GPU-active area" around it (where hardware sprites are are still programmed to be shown), and the area where the objects are still active although their OAMs are all disabled to avoid display glitches.


Bon, je tape un peu en vrac mes cogitations du week-end. Si je n'ai pas encore refait une release avec les améliorations de School Rush du mois dernier, c'est que je suis confronté à un retour des sprites-fantômes. Au départ, c'était juste dans la tour encrièrnale, mais ça se généralise à tout le jeu School Rush... J'ai ma petite idée sur la cause, mais j'aurais bien aimé en avoir la preuve avant de tenter une correction du code. Histoire d'être en mesure de montrer que c'est bien corrigé.

L'ennui c'est que j'estime le rapport entre corriger et démontrer que c'est corrigé de 1 à 10 au minimum. Voire de 1 à 100. L'autre ennui, c'est que ni l'amélioration d'Inspector Widget (qui aurait de la gueule) ni l'écriture de cas de tests (qui serait en aveugle) ne me paraît préférable

Ideally, it should be able to show "regular" and "pulled" sprites differently so that we can spot what state they are in and when. It should of course allow pausing and step-by-step processing to maximize our chances to reproduce the believed cause of the crash. Would that be enough ? should I rather try to have that investigated through "unit" testing ? I don't know yet.


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