- ::playRow() checks EFFECT_PORTA_NOTE. It will complain about instruments that change, then, capture the cell's note as "target note" and record the slidetune_speed from parameters. The playing note in the channel remains unchanged, although the "pattern cell" has the new one.
- ::handleEffects() is for per-row effects. It also process some "volume column effects", but PORTA_NOTE is a "per-tick" effect.
- but I have checked that the PORTA_NOTE (effect #3) happens always on the 'regular' column.
- xmtell.pl confirms there is a note on the cell that has PORTA_NOTE. Yet, when processing the row to setup channel state (including target note and slide speed), the cell mentions having EMPTY_NOTE ^^".
Pour éviter des bruits désagréables entre deux notes de la mélodie, mon frère a utilisé assez abondamment les effets de glissé pour enchaîner deux notes sans relancer le sample depuis le début. Mais dans la release d'origine, ces notes étaient curieusement silencieuses. Après pas mal de bourlinguage dans le code de la libNTXM d'0xtob, j'ai fini par me rendre compte que c'était lié avec la présence de "cellules pleines" (avec une note, un volume, un effet et ses paramètres). C'est maintenant réglé, ce qui veut dire que vous avez bien mérité une version révisée du niveau anniversaire.
So, enjoy g88 revision of the anniversary level.
- camera control with UP and DOWN dpad directions;
- improved spongebop bounces;
- fixed music;
- fixed crash/stall upon level reload.
2 comments:
cool, plus qu'à arriver à le faire tourner sur un émulateur pour que je puisse en faire un petit article :)
puisque ma DS est dans sa boite.
bin sors ta DS de ta boîte, hein!
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