Friday, October 18, 2013

9-18 days late

Oct. 9
That's it! level map is complete, monsters are placed and they behave as expected. I have two more "special blocks" to define for horizontal pencil spikes (83) and level exit (21). We can break through the "pencil barrier" that lays between the upper and the lower part of the level. Pencils are not the best item here, but I haven't found something that would make more sense. Maybe something made of glass ?

J+9. La map est prête, les monstres en place. Nouveaux blocs spéciaux pour les pointes de crayon et la sortie du niveau. On peut casser la "barrière" entre les deux parties du niveau, mais il faudra que je réfléchisse à quelque-chose d'autre que des crayons. Quelque-chose qui donne l'impression d'être cassable. Du verre ? Allez, encore un peu de code, que 'SchoolTest' devienne enfin plus qu'un test.

Now the focus shall be on the glu code that will make SchoolTest being more than a test, but something that looks like a playable level.
 
Oct. 12

Don't expect anything before 16th of October: IRL interference. However, the welcome screen is now ready, and I have good basis to invite you to progress in the level :) If only those ink droplets could be made more ... visible...

J+12. Interférence de la VTJ prévues jusqu'au 16/10. L'écran d'accueil est prêt et j'ai un début de mécanisme pour encourager à explorer plus le niveau. Penser à passer plus de graphisme sur la couche "background" histoire qu'on voie mieux les gouttes d'encre.

... moving some ground tiles on the BG layer, maybe ?
^^"


Oct. 15

Final touches here and there to make sure there is no hidden trap or non-working bonus. Rewards picture render better and ***drumroll*** I gave the soundtrack a first (successful) test. You should get a release end of the week.

J+15. petites touches de finalisation sur les images-récompenses. eeeeet premier essai avec une bande-son qui marche.

Oct. 17
Fixed a "last minute panic" bug, allowed Bilou to throw Bladors even when jumping or walking and reverted bonus to latin script. I'd say it is mostly done. I'm essentially waiting for CJ's (or Πk's) soundtrack... and I still have to realize the "howto" background to explain how to grab and jump etc.

J+17. bug de dernière minute. Permettre à Bilou de lancer les taille-crayons même s'il et en mouvement. C'est plus ou moins prêt. J'attends une 'zik à mettre là-dedans.

You may expect the release to take place this week-end ^_^

Oct. 18

Everything you need to know gathered on the welcome screen. The rest is to be learned by playing. I hope that doesn't make it too cluttered.

J+18. voilà. L'écran d'accueil qui vous dit tout ce que vous avez besoin de savoir pour commencer à jouer. Le reste, vous l'apprendrez en jouant. J'espère que ça reste assez lisible.

Je viens de recevoir une musique de mon frangin. J'intègre ça et je fais une riliize demain.

Meanwhile, my brother sent me a nice tune to populate the soundscape. I'll integrate that and release tomorrow.

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