timeline management reviewed, bug fixed, next/previous location of the selected component are depicted on screen ... well, I think we've got everything we could like for a 0.3 release of my animation editor. Enjoy...
start: toggle file/edition screens
in file mode:
edition, with a selected limb: DPAD = move limb precisely, L=deselect
edition, no limb selected:
To get started: unpack the zip file, place AnimEditor.nds wherever you want, place the shipped "spritey.spr" at the root of your media card -- if there was any other file there, backup it first. Then boot your DS, launch the editor and press [START]-L-Y to load the file, then [START] again and use DPAD+A to preview animations.
Bien. Bugs résolus, manipulation du temps parachevée, visualisation trans-temporelle des composants d'un personnage ... Je pense que tout y est. On peut faire la release 0.3 de AnimEDS. Amusez-vous bien. Les instructions sont traduites en français sur dev-fr.
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Tuesday, September 06, 2011
AnimEDS version 0.3
Tags: animeds, download, user guide
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3 comments:
it would be nice to build my favorite character -- Megaman for your very own game. That would be easier with rotations of the limbs.
L'écran supérieur pourrait être utilisé pour afficher plus d'informations utiles pour l'utilisateur (mais moins utiles pour le programmeur, c'est sur).
Là j'ai en tête Flipnote Studio sur DSi, l'interface est simple et claire (par ex).
Et sinon, bien que ça puisse ruiner le côté "oldschool" des animations, ça serait peut être sympa d'interpoler la position des portions des personnages entre les différentes frames. Bon, ça prend un peu plus de CPU mais au final le résultat serait peut être intéressant aussi.
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