I did a few tries to render the heavy punch smashers for the pyramid in SEDS, and most of them were deceiving. My best render So far was crafted with the Gimp using the style and palette of an inspiring Sonie-like indie game dubbed "Kyle and Lucy".Since I had a day off yesterday, I brought them back on top of my Pyramid level mockup. After all, the pixels for the Smashers were all mine. They just needed to be moved out that Kyle-and-lucy environment.
I also took the opportunity to try another approach: some structures in the School Zone are made of wooden, gianthands. What if I turn then upside down? Can I get something Convincing by Shading them with blues and pretend they're now metallic?
Bon, ceux-ci ne sont pas les premiers gros-poing-écrabouilleurs que je tente, mais les précédents ne ce sont pas vraiment révélés concluant (#euphémisme. Voir ci-dessous). Mais là, je retombais sur un screenshot de Kyle & Lucy sur lequel j'avais profité de la palette pour redessiner un gros poing d'un autre genre alors que j'avais toujours mon mockup "desertcolor.xcf" ouvert. J'ai fait un test.
Et tant qu'à faire, j'ai essayé un autre truc que j'avais en tête: retourner le poing-pillier de la SchoolZone et lui donner une t
einte blue-métallique, histoire que ça ne fasse pas trop bois. Les avis sur twitter sont assez unanimes: c'est le gros poing du bas qui gagne. Par contre, un truc de cette taille en métal, ça ne fait pas fort égyptien. L'histoire a beau ne pas se dérouler sur Terre, je prends note: je m'en tiendrai à un gros-poing en pierre.
I
haven't been running any twitter poll this time, but I still managed to gather interesting comments. Generally, the bottom puncher are perceived superior to the recycled school-zone structures flipped and recolorized. Of course, I should have X-flipped them for coherent lightning with the rest of the scene.
Among others,
Joke@bilouCorp pointed out that Egyptians did not have the technology to produce large metallic structures. That's both quite irrelevant (since Bilou's pyramid is nowhere near the Nile and not even on our planet) and super-important, because I want people to
feel like if they were in an Egyptian pyramid while at the same time feel like it is something else. If I come up with hammers looking like they're from the Misty Mountains or from Vinea, they won't "buy" it. Similarly, although I won't use the Egyptian hieroglyphs, I'll use glyph-like writings anyway and not neon ads.
Et je ne résiste pas à l'envie d'en profiter pour vous présenter
le projet Kyle & Lucy de
Cellar Chateau. Un jeu bien dans la veine de Sonic 2, avec ses sols qui font des crolles, ses boucles et ses tremplins. Je trouve très bien trouvé l'introduction des rollers aux pieds des héros félins (déclenchés dès que la vitesse est suffisante), ce qui permet de garder une animation lisible tout en ayant une
vitesse de déplacement digne de Sonic.
On est ici dans une "zone de la musique" qui n'a pas à rougir devant celle de Rayman ou de Zool. Chapeau. Il faut dire que
le talentueux Lapper (qui nous présente les avancées de son projet "Sonic Studio"
sur sa chaîne Youtube) prête main forte au niveau du graphisme.
Maybe you had never heard of Kyle and Lucy before. It's another game project I'm following on twitter, with Sonic-inspired gameplay and surrealistic aesthetics. The music zone is clearly one of my favourite. Everything looks so readable there. Note how the designer has given Kyle retractable rollerblades so he could zoom through the level without having to move his legs at ludicrous speed!
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