Saturday, April 09, 2016

School Rush "Fish16"

https://sourceforge.net/projects/dsgametools/files/demo%20games/SchoolRush-Fish16.zip/download 
Here we go: the long awaited update on Bilou: School Rush game. Still only 4 levels, polished gameplay, improved menus for easier difficulty selection, and last but not least, improved software stability. I also fixed a couple of issues with level maps, esp. in level 2 that still featured a few excessively difficult things. More about that later on.
  • A : use your feet (jump, stomp, float)
  • B : use your hands (grab, throw, pick up, punch -- double-B)
  • R : run (or kirby-like tap-press the DPAD) 
Don't hesitate to have a look at the instruction in the former release if you need additional help to run the game.

Enfin! Une version stable avec gameplay, niveaux et menu amélioré. Cette fois, tout le monde devrait être capable de sélectionner la difficulté (c.à.d. la vitesse de montée de l'encre) qui lui convient. Alors faites-vous plaisir, et essayez cette nouvelle version de School Rush!
  • A pour les pieds (sauter, rebondir, planer)
  • B pour les mains (attrapper, ramasser, lancer), double-B pour le coup de poing (si on l'a).
  • R pour courir (ou alors, à la Kirby, avec un double-coup de DPAD).
The next BigThing (tm) is to complete HUD (or should I rather stay the status screen ?) and give better feedback to the player about available abilities like floating or punching. I thought about dust clouds, sparkles, palette blinks and many others, but given how tight I am currently with the spritesheet, something simple could be preferred. 

Pour la suite, il faut que je complète l'écran du bas, qu'il donne une idée claire de la vie restante, des power-ups, etc. Ce serait bien aussi que le joueur puisse "sentir" s'il a tel ou tel power-up sans quitter le jeu des yeux. J'ai déjà listé quelques possibilités, mais je crois que c'est à travers l'animation de Bilou que je peux faire passer ça au mieux... d'autant que ma planche de sprites -- en plus d'avoir à nouveau des clusters-croisés -- est méchamment remplie.

C'est vrai quoi: ça ne fait pas très sérieux, Bilou qui reste tout souriant à nous regarder alors que le crayon lui fonce dessus. Quelque-chose d'un peu plus street-fight-esque pourrait faire passer l'idée que oui, on a bien le punch-power là maintenant.

Watching the animations of last month, I figured out that something was missing with the ready-to-punch one: Bilou is waiting for pendat to approach and is ready to punch. Yet, he's looking at us, smiling and stancing rather than "feeling the tension of the imminent release of his super-power". I thought it would work better if the idle stance was adapted to this situation, and it could convey to the player the information that "yeah, you've got the power to punch, right here, right now" much better than any random sparkles could do.

Oh, and before you wonder, that's "Fish" because French-speaking people say "poisson d'avril" instead of "April fool".

Je brûle d'envie de faire essayer ça à Kirby Kid, Philippe Dessoly et Eric Zmiro, mais il manque encore ces quelques petites choses qui produiront une meilleure prise en main. A bientôt.


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