Saturday, November 13, 2010

Download AppleAssault 1.4

-- Oh wait. You could download version 1.6 instead !
Voilà, ma petite puce m'a enfin laissé assez de temps pour passer le dernier coup de polish sur Apple Assault que je peux du coup vous proposer en version "1.4". On y retrouve le "super-poing", des transitions entre les niveaux, correction de quelques bugs d'affichage dans l'écran-menu, support de la musique multi-piste amélioré. Je crois que c'est tout. En principe, ce sera la dernière version: je prépare un package "sources" et je passe à la suite.

See this post for the latest update on Apple Assault featuring the berry bat and revised apple rate.

Here you go: Apple Assault in its final "1.4" version. You keep fighting against apples, using your punch, big-punch, shuriken and evasive moves. This release introduce transitions between levels, improves support for multi-part soundtrack, and fixes minor graphical bugs in the menu screen. I don't plan to evolve this game further on : it's time to move to other Bilou games as soon as I have a source package released.


Introduction
Bilou et Bouli viennent juste de se crasher sur une planète étrange. Pendant que Bouli répare l'écran protecteur de l'Astrocruiser, Bilou doit faire face à une horde d'applemen déchainés !
Le jeu se joue sur 4 secteurs (nord-sud-est-ouest) que vous devez nettoyer avant de passer au suivant. Sautez d'abord sur les applemen avec (A) pour accumuler de la force de frappe que vous utiliserez pour les expédier au loin avec (B). A chaque vague d'assaut, les applemen sont plus nombreux. Jusqu'où tiendrez-vous ?

Bilou and Bouli have crashed on a strange planet. While Bouli is repairing the Astrocruiser's repellor shield, Bilou (the blue ball) has to keep hordes of crazy applemen away ! The game feature the four fields surrounding the cruiser that you must clean up so that Bouli can finish his job and provide you a safe retreat for further exploration. Stun the applemen by stomping them (A). That will provide you more punch power to dispatch the assaulters further away (B).
In each assault wave, the applemen will come back with reinforcement. How long will you stand ?


trucs & astuces
  • pour faire progresser la barre de punch plus vite, rebondissez sur les pommes (en réappuyant sur A au moment du choc)
  • les petits vers ne peuvent pas être éliminés, mais vous pouvez aussi rebondir dessus pour augmenter votre punch sans pour autant approcher les pommes.
  • dès que votre barre de punch est remplie (elle vire au jaune et une musique spéciale se fait entendre) , Bilou peut lancer un shuriken dévastateur. Par contre, celà vous videra de tout votre punch de moitié.
  • plus vous enchaînez les rebonds sans toucher le sol, plus votre score grimpera vite !
  • choisissez votre niveau de difficulté en mangeant des pommes dans le menu.
  • Funky Funghi, le champignon du niveau 4 est invulnérable. A contourner soigneusement.
Bug connu: bloquage du jeu possible si vous fermez la console pendant un chargement de niveau. Investigations en cours ...(corrigé dans la version -ld)

gameplay tips
  • you can build up your punch power faster if you press (A) again when bouncing on applemen
  • yellow worms can't be dispatched, but they can "help" Bilou building punch power while staying at safe distance from apples
  • once you've gathered enough power (your punch bar turns gold and the music change), you'll shoot a devastating shuriken instead of merely punching.
  • the more bounces you chain without touching the ground, the more you'll score.
  • check out the gameplay teaser video if you still can't beat level 2.
  • grab apples on the menu screen to select harder game difficulty.
  • Funky Funghi, the mushroom of level 4, cannot be defeated. Focus on the apples and don't mess with him.

If you think the gameplay choices are odd or bizarre, think of Apple Assault as a game in the lineage of Mario Bros. -- the initial, non-super one or Bubble Bobble


Historique sur dev-fr.org
Le projet sur Sourceforge

reported to work succesfully on R4, SuperCard DSTWO (Cid) and Acekard2i (Cid).
Fixed Bug: closing the lid just while the game (re)loads a level no longer leads to a livelock.

Special Thanks:

6 comments:

ChillyWilly@neoflash said...

Cool - I like the game a little better now that I've had longer to play it than back during the compo.
That [improved music and gameplay] is partly why I like it more... especially the music. I'm one of those people who likes to crank the music in a game up. Games just don't seem right without music to me. I know people who turn OFF the music as they say it interferes with the game. That ain't me.

Aleomark@Neoflash said...

That game is so much cool now, and that red apples are still the most original enemies that I've seen xD.

monkat@gbatemp.net said...

I've been following this for some time now, and it really deserves more buzz than it gets.

RoMee@gbatemp.net said...

I thanks for the update
This is one of the few homebrew games I have on my DS

Piek said...

J'ai enfin testé ta beta d'AppleAssault...
C'est génial... Je pense même que c'est ton projet de jeu le plus abouti que j'ai jamais vu...
La réalisation, le pixel-art, le gameplay, le scrolling, la gestion des collisions... Tout est superbe...

PypeBros said...

@Piek: en même temps, mon dernier jeu avant A.A, c'était "Out'm'Up", en 2001. Ç'aurait été dommage de ne pas avoir évolué ;)
Surtout sur une bécane de rève comme la DS.