vendredi, décembre 15, 2006

Guru Meditation


Grace aux bons conseils sur forum.gbadev.org, j'ai mon premier "Guru Meditation Error" sur la DS ... Probablement une erreur dans le code de la petite bricole que je suis occupé à faire (réintégrer les routines Wifi avec mon interface de 'SpriteEditorDS' pour pouvoir uploader des exécutables sur la console)

Un peu plus verbeux et moins poétique que les messages amiga, ceci dit. Ca ressemble plus à un écran bleu windows, mais en rouge...

pc: 021c6d6 addr:00000000
r0: 0206f7b0 r8:00000120
r1: 0201450f r9:0b003b84
...
sp:0b003ae0 lr: 0201c6d7
Thanks to the advice found on forum.gbadev.org, i saw my very first "Guru Meditation" error screen on the nintendo DS. Most likely a bug of mine in the code i'm messing with (merging WIFI routines with my SpriteEditor's interface so that i can upload data and software on the DS without rebooting or cart-swapping). It's less poetic than the original Amiga message, though ... more or less a Blue-Screen-Of-Death, but with a red background...

You're also offered 10 lines of register dumps (see above) which may (or may not) help you pin-pointing what's going wrong in your code. Well, i won't show it all, even if that could help me later. And for those who wonder, you can check out the bookmarked links below, or just add defaultExceptionHandler() at your convenience in the program (hint: install it on START press rather than straight from program execution so that you don't immediately lose screen content in case of an error).


Et il y en a 10 lignes comme ça. Même si ça peut m'aider pour débugger plus tard, je vais pas vous imposer le tout, hein.

J'avais enregistré les bookmarks pour y arriver sur http://www.blogmarks.net/marks/tag/guru, mais grosso-modo, il suffit d'appeler defaultExceptionHandler(); en début de programme ^_^

1 commentaire:

sylvainulg a dit…

pour la petite histoire, j'avais quelque part un "selectorWindow *sw;" et ailleurs un "sw->release()", mais point de "sw=new selectorWindow(...)"

warf.

Thou shall not follow thy NULL pointer!

on voit que je tâtonne encore en C++ ... C'était un des autres défis de mes tentatives déessiennes, évidemment :P