I had an argument with the CVS repository last night, but i finally managed to make it accept a new branch with the sources for runme featuring the NTXM player. I hope 0xtob won't be against the re-diffusion of his sources (well, he shouldn't since they're LGPL) ... I am now able to upload any .xm to the DS (up to 512KB) and play it with NTXM. I can also upgrade the software to a new build by just pressing SELECT (and test new effects). All it required was a small rewrite of the XMTransport class so that it works with an (abstract) DataReader rather than plain FILE* ... It even makes it more elegant ^_^
Après moult adverses commandes contre Sieur CVS, m'est avis que la nouvelle branche du projest ustilisant le ménestriciel NTXM estoit fièrement campée. Eh oui. Je vais laisser libmikmod derrière moi et poursuivre avec le code (lgpl) de 0xtob. Je peux donc uploader un .XM (jusqu'à 512KB) sur ma DS puis l'écouter avec NTXM. un p'tit SELECT et c'est le player que je mets à jour (histoire de tester le support de nouveaux effets). ça ne m'aura demander qu'une légère réécriture de XMTransport.
3 comments:
"When using linear Freq Tables, the distance between two octaves is
255 portamento units. e.g. the effect "1FF" at speed 1 will slide the
pitch one octave up."
(http://aluigi.altervista.org/mymusic/xm.txt)
c'est bien, c'est bien.. tu ne te décourrages pas.. et tu pourras bientot rentabiliser toutes mes compos.. et les autres "programmeurs homebrew" pourront ensuite s'inspirer de cela pour eux aussi rentabiliser mes compos ;)
héhé
http://deku.gbadev.org/program/sound8.html#portaupdown
"static void MODFXPortaUpMid(MOD_UPDATE_VARS *vars)
{
vars->modChn->period =
MODPitchSlide(vars->modChn->period, -vars->modChn->portaSpeed); // Negative=higher pitch
vars->updateFlags |= MOD_UPD_FLG_SET_FREQ;
}"
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