Here you go: Apple Assault in its
Introduction
Bilou et Bouli viennent juste de se crasher sur une planète étrange. Pendant que Bouli répare l'écran protecteur de l'Astrocruiser, Bilou doit faire face à une horde d'applemen déchainés !
Le jeu se joue sur 4 secteurs (nord-sud-est-ouest) que vous devez nettoyer avant de passer au suivant. Sautez d'abord sur les applemen avec (A) pour accumuler de la force de frappe que vous utiliserez pour les expédier au loin avec (B). A chaque vague d'assaut, les applemen sont plus nombreux. Jusqu'où tiendrez-vous ?
In each assault wave, the applemen will come back with reinforcement. How long will you stand ?
trucs & astuces
- pour faire progresser la barre de punch plus vite, rebondissez sur les pommes (en réappuyant sur A au moment du choc)
- les petits vers ne peuvent pas être éliminés, mais vous pouvez aussi rebondir dessus pour augmenter votre punch sans pour autant approcher les pommes.
- dès que votre barre de punch est remplie (elle vire au jaune et une musique spéciale se fait entendre) , Bilou peut lancer un shuriken dévastateur. Par contre, celà vous videra
de toutvotre punch de moitié. - plus vous enchaînez les rebonds sans toucher le sol, plus votre score grimpera vite !
- choisissez votre niveau de difficulté en mangeant des pommes dans le menu.
- Funky Funghi, le champignon du niveau 4 est invulnérable. A contourner soigneusement.
- you can build up your punch power faster if you press (A) again when bouncing on applemen
- yellow worms can't be dispatched, but they can "help" Bilou building punch power while staying at safe distance from apples
- once you've gathered enough power (your punch bar turns gold and the music change), you'll shoot a devastating shuriken instead of merely punching.
- the more bounces you chain without touching the ground, the more you'll score.
- check out the gameplay teaser video if you still can't beat level 2.
- grab apples on the menu screen to select harder game difficulty.
- Funky Funghi, the mushroom of level 4, cannot be defeated. Focus on the apples and don't mess with him.
If you think the gameplay choices are odd or bizarre, think of Apple Assault as a game in the lineage of Mario Bros. -- the initial, non-super one or Bubble Bobble
Historique sur dev-fr.org
Le projet sur Sourceforge
Fixed Bug: closing the lid just while the game (re)loads a level no longer leads to a livelock.
Special Thanks:
- Pierrick H. for initial gameplay concept and contribution to Bilou's character
- Crazy Kirby Kid for his detailed gameplay consulting
- Ged and Cyril for additional gameplay review
- Lestat, Alekmaul and Morukutsu for quality revision
- Wintermute and the devkitpro team for making it altogether possible
- Rémi, Thomas, Nathan et les filles for testing
- My fairy, for providing me the time to hack this together
- You for playing and buzzing ;)
6 comments:
Cool - I like the game a little better now that I've had longer to play it than back during the compo.
That [improved music and gameplay] is partly why I like it more... especially the music. I'm one of those people who likes to crank the music in a game up. Games just don't seem right without music to me. I know people who turn OFF the music as they say it interferes with the game. That ain't me.
That game is so much cool now, and that red apples are still the most original enemies that I've seen xD.
I've been following this for some time now, and it really deserves more buzz than it gets.
I thanks for the update
This is one of the few homebrew games I have on my DS
J'ai enfin testé ta beta d'AppleAssault...
C'est génial... Je pense même que c'est ton projet de jeu le plus abouti que j'ai jamais vu...
La réalisation, le pixel-art, le gameplay, le scrolling, la gestion des collisions... Tout est superbe...
@Piek: en même temps, mon dernier jeu avant A.A, c'était "Out'm'Up", en 2001. Ç'aurait été dommage de ne pas avoir évolué ;)
Surtout sur une bécane de rève comme la DS.
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