howdy. I can now load and run level 2 when Bilou reaches "the end" of level 1. This brings me one step closer to my "grab-the-apples" milestone game. The only poor thing remaining is that you'll end up with the script code for Bilou, the bonuses, the monsters, etc. duplicated in every ".cmd" level script.
I'm in need for an "include" statement in those gamescripts, but once again, nothing had foreseen that your level would need pre-processing (or that you'd change the source of data while parsing the script). Some more design effort will be needed.
Bien. Je peux charger et jouer le niveau 2 quand Bilou atteind la fin du niveau 1. On se rapproche de l'objectif "petit jeu tout simple où on ramasse les pommes pour atteindre la sortie". Il reste un couac avant une release: la définition de Bilou, des monstres, etc. doit être répétée dans chaque script ".cmd". Il me faudrait une petite commande "include" que je n'avais pas anticipée . . .
(PS: l'illustration vient d'un t-shirt ThinkGeek, bien sûr. Il n'y a qu'eux pour en faire des comme ça ;)
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