Sunday, March 31, 2024

It's a wonder

Bon, on s'était fait un deal avec mon frangin: il ne craquait pas pour Super Mario RPG et je ne craquais pas pour Super Mario Bros Wonder. Et comme les cacahuètes de Noël n'étaient pas en notre faveur, on se les offrait comme cadeau d'anniversaire. Je découvre donc le jeu avec 4 mois de retard sur ceux qui l'ont pré-commandé.

On ne va pas se mentir, il y avait pas mal de chose qui ne m'avaient pas convaincus dans les trailers. Mario-éléphant ? Peach-éléphant ? des fleurs bla-bla partout ? des tuyaux qui se changent en chenilles ?

There were numbers of things that did not convinced me at all in the Super Mario Wonder trailer. Like oliphant morphs (esp. for Peach, but Mario looks silly that way too), pipes turning into worms and chit-chat-flowers. But we made a deal with my brother: he wouldn't buy Mario RPG and I wouldn't buy Mario Wonder because we'd offer them to each other.

So since his birthday comes about 3 months earlier than mine, I'm discovering the game quite late compared to those who pre-ordered it. I did have a few hours to try it at my bro's place (yeah, the deal did not imply that *he* wouldn't buy Wonder for himself, and that's what happened at Xmas :P), and playing a few levels convinced me that there was a gold mine of gameplay ideas to spelunk there. And of world building ideas, because those wave-shaped islands and clouds are SMB3-level genious.

Mais un premier test manette en main à l'anniversaire de mon frère m'avait convaincu qu'il y avait aussi plein de bonnes idées de gameplay à creuser là-dedans. Et des idées de décor, parce que ces îles et nuages en forme de vagues pour le monde des îles, c'est digne de SMB3.

Fil à suivre...

1 comment:

  1. J.L.N9:27 am

    Voilà. J'ai battu Bowser dans Super Yoshi Wonder

    ReplyDelete

this is the right place for quickstuff