Voilà: le niveau vertical est pour ainsi dire fini. Du moins pour ce qui est des décors. Maintenant, je vais devoir passer un peu de temps à faire les réglages pour l'encre-qui-monte. La bonne nouvelle, c'est que la technique qui évite que l'encre s'arrête de monter quand elle sort de l'écran est déjà opérationnelle depuis Juillet.
It's now time to make sure the vertical level get rising ink, too. And this time, I need to take extra care that the objects that control the ink level will never got "frozen" when going too far away from the camera. That was hopefully available since early July.
Un peu plus délicat: s'assurer que Bilou se "noie" toujours dans l'encre malgré le fait qu'il puisse parfois tomber de plusieurs écrans avant d'être arrêté (et la zone de collision de l'encre ne va pas jusque là).
Another thing that I'll have to take care of, is that Bilou don't go too deep into the ink. Without it, we can quite easily have Bilou fall down so low that he'll go out of the "hit player" box ... and player will have to find some other way to hurt himself (while seeing nothing but a black screen) to be granted another attempt.
Je vais devoir ajuster un peu les encriers -- et en particulier éviter que Bilou ne soit totalement à l'abri à l'intérieur d'un encrier -- faute de quoi il pourrait très bien y rester bloqué indéfiniment. Et enfin, il faudra trouver la bonne vitesse pour la montée de l'encre, parce que là, j'arrive en haut du niveau avec 6 bonnes minutes d'avance. De préférence sans trop "tricher".
One last thing: I cannot keep the rule that "being within an inkjet = being immune to ink" as with the 4 previous levels, because then you'll be stuck in your inkjet forever.
And then, I'll need some tuning on the ink speed itself. Right now (60*32/256px/sec), I can climb up the level and I'd have to wait for over 6 minutes before the ink can catch me back.
If I let the ink almost reach me when I'm about to go through the last "room", though, I'm only some 40 seconds ahead at the top -- which is still quite a lot.
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