I discovered "Handmade Hero"'s channel promotion. It sounded like something I'd love. A game from scratch, coded day after day. Still, I'm disappointed. So many videos on side topics such as font alignments, debugging techniques, etc. Titles doesn't say a lot on what is happening, we see text editors most of the time during explanations. Things could easily be clearer to follow. Sessions are quite long compared to Bisqwit's coding speedruns, and to be honest, Youtube lists doesn't get as useful as a cloud tag.
Ç'aurait dû être une super découverte. Un gars qui veut faire son moteur de jeu lui-même, "à l'ancienne" ... qui s'y met un brin tous les jours. J'ai essayé quelques vidéos, certaines qui m'ont fait réfléchir, d'autre nettement moins.
J'en viens à me dire que la vidéo n'est pas un bon média pour ce genre d'information. Trop difficile de passer d'un sujet à l'autre. Presqu'impossible de retourner sur l'élément précédent. Une base de code de la taille d'un moteur de jeu, il va y avoir une énorme partie qui n'apparaît pas à l'écran. Je doute fort qu'il soit possible de garder ça en tête au rythme d'une heure et demie par jour.
You see, that's why I keep opting for homebrews. True gaming hardware makes it easier to focus on what makes a game a game. Sure I can write a pitch bender or a volume adjuster. But I like it so much more when I have mixing hardware instead.
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