Friday, June 15, 2012

Devoir de Vacances...

Bon, on est encore loin d'avoir une "school zone demo" convaincante, mais au moins, la première vague d'upgrade des outils touche à sa fin. J'aimerais avoir pour la fin de l'été une démo avec Bilou converti en animation composite (plus ou moins indispensable, vu que j'ai déjà effacé son corps pour les étapes de marche, ce qui explique le "clignotement" dans la dernière démo) et de l'encre animée qui tue (lentement si on veut).

Let me pick a chalkboard and try to map all the improvements I still have to bring to the Bilou-in-school-zone demo, so that I can identify priorities and schedule coding sessions for this summer (if we ever happen to have a summer here this year :P)

And the winner is ...

ink animation and repair Bilou walk animation


Rien que ça, ça nécessite déjà deux interventions immédiates sur SEDS et AnimEDS. Ensuite, j'aimerais pouvoir me rapprocher du look "pile de livres" proposé par Facet, mais ça, c'est plus ambitieux, et donc à garder pour une 2eme passe.

  • GridWindow::save_back_tiles(), which is involved in the cursor-driven edition, already does some 32x32<->16x16 conversion. All I need to do is to move it where it really belongs -- EditorSpriteSheet : public SpriteSheet -- so that I can reuse it in FileWindow::event().
  • 32x32->16x16 is now available and the ink tiles are converted.
  • modifying one line in GameScript.cpp should allow to animate the ink, but there's more code cleanup waiting there, for more efficient memory management, for instance.

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