When I started working on SEDS, most widget was supposed to be on a very specific screen. I now have 4 tools that share the same "GUI engine" and widget library (libgeds), and some will sometimes be on the "main" screen on the DS and sometimes on the "sub" screen. Which screen is rendered where (top/bottom) can be easily swapped by the hardware, but the video memory dedicated to one of the screen cannot. When you put colours in BG_PALETTE_SUB
, only one screen can use them.
Rhaa! Je sais que j'avais trouvé un truc pour que les widgets à l'écran puissent choisir d'eux-même s'ils étaient sur l'écran principal ou l'écran secondaire, mais impossible de me souvenir d'où j'avais fait ça ... Je sors mon casque de mineur des vivres pour 3 jours ... si je ne suis pas revenu du SVN à la fin de la semaine, appelez les secours
Là! Ça y est! le petit curseur de SEDS dont j'avais eu besoin dans LEDS pour la sélection du tile courant et dans AnimEDS pour enregistrer une animation. Ouf.
I finally found a trick to let the widget automatically allocate the proper resources (sprites, tiles, colours) depending on which window hosts it, by delaying the allocation to "widget placement" time... well, the trick is roughly one year old, now. No wonder why I had a hard time to remember on which widget I prototyped it :P
Sinon, comment vous trouvez le premier jet du décor de fond pour la bibliothèque ?
Oh, yeah, and that's a first draft of the new intended background for the library in the school zone. Do you like it ?
ou alors je repompe juste http://ftourini.deviantart.com/art/tileable-wood-texture-214277777 vu qu'il m'y autorise ...
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