Friday, August 13, 2010

Apple Assault v1.0


Bilou et Bouli viennent juste de se crasher sur une planète étrange. Pendant que Bouli répare l'écran protecteur de l'Astrocruiser, Bilou doit faire face à une horde d'applemen déchainés !
Le jeu se joue sur 4 secteurs (nord-sud-est-ouest) que vous devez nettoyer avant de passer au suivant. Sautez d'abord sur les applemen avec (A) pour accumuler de la force de frappe que vous utiliserez pour les expédier au loin avec (B). A chaque vague d'assaut, les applemen sont plus nombreux. Jusqu'où tiendrez-vous ?

Bilou and Bouli have crashed on a strange planet. While Bouli is repairing the Astrocruiser's repellor shield, Bilou (the blue ball) has to keep hordes of crazy applemen away ! The game feature the four fields surrounding the cruiser that you must clean up so that Bouli can finish his job and provide you a safe retreat for further exploration. Stun the applemen by stomping them (A). That will provide you more punch power to dispatch the assaulters further away (B).
In each assault wave, the applemen will come back with reinforcement. How long will you stand ?


trucs & astuces
  • pour faire progresser la barre de punch plus vite, rebondissez sur les pommes (en réappuyant sur A au moment du choc)
  • les petits vers ne peuvent pas être éliminés, mais vous pouvez aussi rebondir dessus pour augmenter votre punch sans pour autant approcher les pommes.
  • dès que votre barre de punch est remplie (elle vire au jaune et une musique spéciale se fait entendre dans la release 1.3 (em)) , Bilou peut lancer un shuriken dévastateur. Par contre, celà vous videra de tout votre punch de moitié.
  • plus vous enchaînez les rebonds sans toucher le sol, plus votre score grimpera vite !
  • choisissez votre niveau de difficulté en mangeant des pommes dans le menu.
  • ne poussez pas sur START, sauf si vous voulez tester le mode "debugging" (retour au jeu avec L+START) corrigé dans la release 1.1 (gdx).


gameplay tips
  • you can build up your punch power faster if you press (A) again when bouncing on applemen
  • yellow worms can't be dispatched, but they can "help" Bilou building punch power while staying at safe distance from apples
  • once you've gathered enough power (your punch bar turns gold and the music change), you'll shoot a devastating shuriken instead of merely punching.
  • the more bounces you chain without touching the ground, the more you'll score.
  • check out the gameplay teaser video if you still can't beat level 2.
  • grab apples on the menu screen to select harder game difficulty.
  • do not press start, unless you want to enter debugging mode (which you leave with L+START but remains dormant) -- fixed in release 1.1 (gdx). If you want to pause the game, just close the lid.

If you think the gameplay choices are odd or bizarre, think of Apple Assault as a game in the lineage of Mario Bros. -- the initial, non-super one or Bubble Bobble


File mirrored at nintendomax.com
latest release: v1.3

6 comments:

  1. lincruste3:32 pm

    Great to see it released!
    Je suis le blog depuis quelques mois (sans forcément comprendre toutes les subtilités techniques) et ça fait plaisir de voir le jeu publié! Merci!
    (gogo download!)

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  2. Neat game.

    I jumped around. Killed some apples. Threw some ninja stars.

    I like the graphics a lot.

    1)can you kill the boss?
    2)what were your goals for this project?
    3)what style of game/what games did you model it after?

    If you want more detailed feedback just let me know via email.

    Later.

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  3. The boss ? I haven't put a boss in my game. Or maybe you mean Funky Funghi, the jumping mushroom ?

    In which case, no. That guy can't be killed. He's just there to annoy you (although I have some more plans for him :)

    I'll hunt for your e-mail (blogger doesn't show it even to me, despite it asks you about it). My e-mail is pype_1999.geo@yahoo.com, btw.

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  4. Bon va quand meme falloir que je mette cela sur ma DS aussi hein !

    qq ne plait pas à Gédéon dans la zik ? trop "instrumentale" ?

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  5. @ "qq ne plait pas à Gédéon dans la zik ? trop "instrumentale" ?"

    je pense que c'était juste le fait qu'on l'entend en boucle en continu. Il me faudrait sans-doute un thème "menu/highscore" pour couper un peu le stress.

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  6. oui... c'est claire que cela serait mieux avec divers zik.

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