Monday, February 23, 2009
You can't be successful at every experiment...
Something funny occured while i was working on a new map and testing my new tileset for the green zone, last week ... all of sudden, everything got mixed up in the game engine. I got Bilou's head instead of tree parts, Bilou turned into a funny jumping bush/rock and WoodWorms transmogrified into rolling bilous...
Alors que je testais ma nouvelle map et les nouveaux pixels pour la GreenZone, tout s'est retrouvé mélangé dans le moteur de jeu. Au lieu de feuilles, les arbres avaient des têtes de Bilou au bout de leur branches et Bilou était changé en buisson marcheur... J'ai flashé alors sur le petit dessin où j'expliquais, il y a quelque jours, comment Bouli avait bricolé le transmat de secours de l'AstroCruiser pour qu'il puisse ramener Bilou en lieu sûr grâce au fruits que Bilou récoltait (bio-fuel) pour proposer cette interprétation très "philadelphia experimental / la mouche" du bug.
Since this all occured just a few days after i posted a drawing explaining how Bouli modified the AstroCruiser's emergency teletransmatter to ensure Bilou avoid dying when encountering hazards, i came up with this little "the fly / philadelphia experimental" gag where the bug in the game engine was actually a wrong setting of the transmatter during an early experiment ...
this is the right place for quickstuff
No comments:
Post a Comment