Tuesday, September 11, 2007

Refactory

Re-thinking the .spr file format, writing command-line tools to manipulate sprite pages, extending "runme" application so that it can display and perform basic manipulations on both .spr and .pcx images, cleaning up the sources of the "wifi file transfer and self-update" component so that they can be later used in the 'refactored' version of SpriteEditor ... those things take time, plenty of little things to be modified, and requiring patches all over the source to keep the application working.

Well, at least now, i can merge all the "green"-related sprites in one single file, but i haven't most of the widgets that will be required to edit such file in SEDS.

That's progress, undoubtfully. Slow progress, but progress nonetheless.


Il faut repenser le format ".spr", écrire des petits outils en ligne de commande pour manipuler les tables de sprites (fusions/acquisition ... euh. je m'égare), ajouter des petites opérations de base sur les .spr et les .pcx dans "runme" pour en faire quelque chose d'utile. Ensuite, il faudra réintégrer tous les composants modifiés dans le Sprite Editor (j'ai bien pensé à un moment faire de runme le sprite editor, mais ça n'aurait pas de sens, un sprite editor avec un module player intégré :P).

Bref, bran-le-bas de combat: ça s'appelle du "code refactory". Réusinage de code ? Enfin, c'est le moment où on démonte tout pour le remonter (mieux) après, en espérant ne pas perdre l'état précédent qui ne marchait pas tout à fait si mal que ça, finalement :)

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