Saturday, June 21, 2008

Woods In Progress

Thanks to some awesome guys at pixelation, my little woods are progressing rather nicely. It's not always very easy as i cannot manage to come with decent pixels with PC tools only, so i need PC-to-DS and DS-to-PC conversions quite often.

After Zeid and tehWexxlorz convinced me (and helped me) to re-think the look of Bilou himself, after Zeid (again) bringing me to give those trunks another try with a "more interesting palette", after Ichigo pointed out how to get a coherent contrast/lightness/saturation over the whole forest, i'm now trying to follow Lackey's advices (and a bit of AdamAtomic's too) to get a fresh new look for my treetops. The picture above, for instance, was a print out of Lackey's edit (bottom) and my first attempt to re-produce it with a simple "bunch of leaves" shape (top).

Les conseils glanés sur Pixelation commencent à devenir porteurs ... Après la révision du look et des couleurs de Bilou (grâce à Zeid et theWexxl0rz), les nouveaux troncs d'abres et l'ajustement du contraste du décor (grâce à Ichigo), c'est au tour des feuilles d'en prendre pour leur grade. Je me suis d'ailleurs imprimé les commentaires de Lackey (image d'en-bas sur la photo d'en haut ;) et ma première tentative avant de ré-importer mon gros feuillage tout plat pour le remanier avec SEDS.

This is a definite departure from the "minishcap style" that i wished to follow initially, and imho, it's not really a bad thing. Unfortunately, i don't have anything like a "level map exporter" so far, so all i can offer you is a screenshot of the level editor showing you a new tree i've been working on yesterday.

Comme vous le voyez, on est bien loin du style "minish cap" imaginé au début ... Ceci a un look ... plus commodoresque, je dirais. Et je vous prie de me croire que j'utilise à 200% mes deux plans de décor sur ce coup-là! Il me faudra d'ailleurs un "copier/coller" sur des zones entières dans l'éditeur de niveau si je veux pouvoir continuer dans ce sens-là.

Pretty nice, but pretty hard to do, and fully using my two layers of background tiles. I will really need an "area cut&paste" tool in the editor if i'm to live with trees like that.

I don't know how you like it. Personally, i think it has some kind of C64 look, and that i still lack some alternate tiles to avoid getting something that shows collection of leaf balls next to each other ;)
Oh, et côté code, j'ai une autre bonne nouvelle à annoncer, mais vous attendrez que ma petite illustration soit faite ... na.

3 comments:

  1. Anonymous5:31 pm

    il tue ces nouveaux arbres !

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  2. Anonymous4:07 pm

    c'est joli mais... la branche de l'arbre de droite est... zarb. maintenant c vrai c'est bien bucolique

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  3. Anonymous3:35 pm

    Coucou Pype!

    Je suis ton blog de près, j'accroche vraiment ton éditeur de jeux de plateforme

    Sur ton forum, tu dis que ta démo a des alure commodoresque. Je confirme! Grand fan d'amiga, j'ai tout de suite trouver un jeux avec ce style là : Ruf'n tumble !

    Tu verras une image que j'ai trouvé (la seulle sur un site de téléchargement....) ici :

    http://free-game-downloads.mosw.com/abandonware/amiga/games_q_r/ruff_n_tumble.html

    C'est un très bon jeux de plateforme shoot ! a essayer avec l'émulateur amiga win UAE Azn

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