It looks like the final release of Apple Assault might need some more tweaking, finally. Anyway, if you need a break during the game, close the lid within a level and not between two levels... You've been warned. Well, let's say the
TrackSequence
that follows an XM pattern launching actions such as clearing the screen and loading a new level isn't that happy when you suddenly freeze the ARM9 that executes commands while the ARM7 keeps playing the music :-/I tried a trivial workaround, that slightly improves the situation. But it's not improved enough : there is an interference remaining between fading-out and fading-in actions that may leave the screen partly obscured for the next level >_<
Je croyais contourner le problème facilement mais ce n'est pas si évident: la preuve, le jeu n'est plus bloqué, mais il y a eu interférence entre les opérations avant-veille et après-veille ... et du coup, l'écran reste à moitié noir :P
Par contre, j'ai pu faire une petite démo à Pierrick et Parmy ... et ça, c'était bien chouette ^_^
edit: corrigé
héhé... ça c'était du life testing !
ReplyDeletevoid NTXM9::play(bool repeat=true,int potpos=0, int row=0) existe ... Je devrais probablement essayer de redémarrer exactement à la ligne en cours et pas au début du pattern ...
ReplyDeleteTéléchargez http://sourceforge.net/projects/dsgametools/files/demo%20games/appleassault-ld.nds/download si vous rencontrez le problème avec la version "-ok".
ReplyDelete